Cykloobousměrky jsou bezpečnější i pro předjíždění cyklistů

Cyklista jede mezi 10 a 20km/h, což je pro mnoho řidičů neúnosně pomalé a ne vždy odolají nutkání takového cyklistu předjet za jakoukoliv cenu. Když odolají, tak může zůstat „jen“ negativní emoce vůči cyklistům.

Cykloobousměrka (jednosměrka pro auta s obousměrným provozem cyklistů) bez plné čáry má takovou šířku, ve které relativně bezpečně umožní nejen míjení, ale i předjíždění cyklistů.

Samozřejmě jen za předpokladu, kdy si řidiči nebudou pruh pro cyklisty plést s parkovištěm.

Současný trend ve Slatiňanech a hlavně Škrovádě je zužovat vozovky (a to i v širších ulicích) až na úplné minimum (2,5-3m) ve prospěch zeleně, parkovišť a chodníků. Taková šířka není bezpečná při předjíždění cyklistů a protože o předjíždění většinou rozhoduje řidič vozidla, který (při dnešní laxnosti policie) téměř nic neriskuje, jsou cyklisté trochu jako v ruské ruletě. Na jednu stranu to u cyklistů podporuje víru v Boha, na druhou je to odrazuje od toho býti cyklisty (a vést k jízdě na kole své děti a starší rodiče) a raději jsou motoristi, což ale pak ulice ještě více zaplňuje a dále komplikuje pokojné sousedské přežití.

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.