Návrh: Domluvit pravidla pro návrh a umísťování dopravních značek s ohledem na estetiku

Předpisy, normy a vyhlášky určují, kde musí, kde by měly a kde mohou být jaké dopravní značky. Ve většině případů umožňují určitou volnost ve výběru značky, tvaru, velikosti, umístění a provedení. Některé značky projektant navrhuje jaksi „pro jistotu“, raději více než méně. Když se to přežene, nejen že efekt těch značek je nižší (řidiči je nestíhají pořádně sledovat), ale je to i ošklivé a zbytečně překážejí (např. na chodnících).

Tyršova ulice

Extrémní ukázka tohoto přístupu je ve Škrovádě, svého času to bylo i v televizi. Je to už několik let, víme o tom, smějeme se tomu, ale zatím jsme s tím nic neudělali.

Škrovádská náves

Inspirace

Pražští radní schválili záměr na vypracování metodického materiálu Kultivovaného dopravního značení v prostředí města jako doplňku k Manuálu tvorby veřejných prostranství. Příští rok proběhnou první pilotní projekty ve vybraných lokalitách po projednání s příslušnými městskými částmi. Podle pražského náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba je Praha na mnohých místech přehlcena značkami. Jejich podoba a umísťování se přitom řídí předpisy, které se soustřeďují pouze na bezpečnost a plynulost dopravy. „Nebere se ale už v úvahu, že značky tvoří součást prostředí města pro všechny jeho uživatele a ve všech typech prostředí, ve kterém vytváří nepřehledný vizuální balast,“ říká Hřib.1

  1. Co metr, to dopravní značka. Praha tvoří manuál, má zamezit balastu a zahlcení cedulemi – Zdopravy.cz[]

Odkaz: FB

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.