- Návrh: Prověřit smysluplnost dopravních omezení po městě
- Téma: Automobilová doprava
- Téma: Přeznačkovaná škrovádská náves
- Téma: Vzhled města
Předpisy, normy a vyhlášky určují, kde musí, kde by měly a kde mohou být jaké dopravní značky. Ve většině případů umožňují určitou volnost ve výběru značky, tvaru, velikosti, umístění a provedení. Některé značky projektant navrhuje jaksi „pro jistotu“, raději více než méně. Když se to přežene, nejen že efekt těch značek je nižší (řidiči je nestíhají pořádně sledovat), ale je to i ošklivé a zbytečně překážejí (např. na chodnících).
Extrémní ukázka tohoto přístupu je ve Škrovádě, svého času to bylo i v televizi. Je to už několik let, víme o tom, smějeme se tomu, ale zatím jsme s tím nic neudělali.
Inspirace
Pražští radní schválili záměr na vypracování metodického materiálu Kultivovaného dopravního značení v prostředí města jako doplňku k Manuálu tvorby veřejných prostranství. Příští rok proběhnou první pilotní projekty ve vybraných lokalitách po projednání s příslušnými městskými částmi. Podle pražského náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba je Praha na mnohých místech přehlcena značkami. Jejich podoba a umísťování se přitom řídí předpisy, které se soustřeďují pouze na bezpečnost a plynulost dopravy. „Nebere se ale už v úvahu, že značky tvoří součást prostředí města pro všechny jeho uživatele a ve všech typech prostředí, ve kterém vytváří nepřehledný vizuální balast,“ říká Hřib.1
- Co metr, to dopravní značka. Praha tvoří manuál, má zamezit balastu a zahlcení cedulemi – Zdopravy.cz[↩]
Odkaz: FB