Důvěřuj ale prověřuj. Platí to i u ministra.

V Respektu 26/2020 vyšel rozhovor s dvojministrem Havlíčkem, kde m.j. odůvodňuje, proč naše země (prostřednictvím jeho rezortů) téměř nepodporuje elektromobily, „zkušeností“ ze severských států:

Podívejte se do Osla nebo do Kodaně, kde mají všichni nabíjecí šňůry pověšené z oken a výsledkem toho, že podpořili elektromobilitu, je, že jim jezdí o deset procent méně lidí veřejnou dopravou. To je tedy opravdu super…

Zní to přesvědčivě, ale kdo tomuto argumentu uvěřil, měl by si ale přečíst ještě reakci Roberta Kvileho z Norska*1, aby se náhodou neblamoval:

V posledním Respektu 26/2020 vicepremiér, ministr průmyslu a obchodu a zároveň ministr dopravy Karel Havlíček komentuje dlouholetou podporu elektro- mobility ze strany norského státu. Výsledkem podle pana ministra je, že v Oslu „mají všichni nabíjecí šňůry pověšené z oken“ a „že jim jezdí veřejnou dopravou o deset procent méně lidí“. Je možné, že by si pan ministr spletl Oslo (…) s jiným městem?

Naše hlavní město mi v současnosti asi 50 tisíc elektromobilů. Kolem 20 procent majitelů využíva jednu ze zhruba tří tisíc veřejných dobíjecích stanic, zbytek dobíjí svůj elektromobil vlastní homologovanou stanicí, instalovanou
v garáži nebo před domem. Podle Norského svazu elektromobility je dobíjení šňůrou okrajový fenomén, který je navíc zakázaný.

Pokud jde o údajně klesající zájem o hromadnou dopravu v Oslu, oficiální statistiky dokládají, že situace je opačná. Podle městského dopravního podniku Ruter počet cestujících od roku 2007 soustavně roste o šest až osm procent ročně. (…)

Takže ze dvou uvedených argumentů jsou zpochybněny dva.

Odkaz: www.respekt.cz/tydenik/2020/26/musi-to-byt-vyvazene

Odkaz: *1 Respekt 27/28-2020, rubrika: dopisy čtenářů; Respekt 27/28-2020, rubrika: dopisy čtenářů; název: Musí to být vyvážené; autor: Robert Kvile, velvyslanec Norska v České republice

Jeden komentář u “Důvěřuj ale prověřuj. Platí to i u ministra.”

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.