Je plýtvání peněz, pokud bereme vlaky jen jako takové autobusy na kolejích

Mně se líbí pojetí, že by železniční doprava – a to i ta regionální – u nás měla být pojata jako doprava dálková, meziměstská, rychlá.

Obsluhu jednotlivců mezi vesnicemi by měly provádět autobusy, které na ty vlaky ale musí být navázané, čekat při zpoždění, neujet poslednímu spoji apod.

To je podle mě jediná cesta, jak vrátit regionální železniční dopravě dlouhodobě nějaký smysl. Vlaky jen jako linkové „autobusy na kolejích“ jsou nesmysl i ekonomicky, protože zatímco na 1 km autobusu doplácí kraj 10 až 20 Kč, tak na km osobního vlaku klidně i přes 100 Kč. Za ten čtyřnásobek dotace by to chtělo nějakou přidanou hodnotu.

A přitom vlaková doprava má smysl a pokud dobře funguje, může být dobrou zálohou pro silnice v případě jejich nedostatečné kapacity nebo nějaké větší nehody či uzavírky, proto by byla škoda ji jen z ekonomických důvodů pomalu utlumit.

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.