- Téma: Projekty omezující cyklistiku ve městě
- Téma: Nepovedené projekty
- Projekt pro zbytek Klášterní finišuje – zjednosměrní se, ale koncepce se nezmění
Jednosměrky pro cyklisty versus cykloobousměrky *1.
V našem městě stejně jako na celém světě je čím dál větší problém neustálé navyšování automobilové dopravy. Jedno možné protiopatření, které by nárůst mohlo zpomalit, je podpora cyklistiky. Podle statistiky jede 1/4 aut pouze po Slatiňanech.
Postupně se ve městě zavádějí jednosměrky. Pro řidiče auta není objetí jednoho bloku navíc kvůli jednosměrce žádná námaha (pouze zahušťuje pomocí závleků dopravu ve městě) – 5x stiskne lehce pedály, 3x otočí volantem (s posilovačem), ale pro cyklistu ta zajížďka je mnohem namáhavější a každá taková objížďka na jeho trase jen snižuje atraktivitu cyklistiky.
Po zavedení jednosměrek v Klášterní, Neumannově a Štěpánkově ulici je tato další případ omezení průchodnosti města pro cyklisty. Přitom možnosti zprůjezdnění existují i zde, ale nezdá se, že by byla snaha vůle je aspoň zkusit využít. Proč město cyklistiku stále více omezuje?
Základní šířka jízdního pruhu se má vyvarovat 3,5 metru (což je u nás ve všech nově rekonstruovaných ulicích!). Tato šířka bohužel umožňuje nebezpečné předjíždění osobními auty (viz obrázek).1
- o Tolerování porušování nedůležitých předpisů může vést k ignorování těch důležitých
- o Minimální šíře komunikací
Téma
- Navrhování komunikací pro cyklisty
- Jednosměrka v Medunově ulici
- Rekonstrukce Klášterní ulice (od TGM po Tyršovu)
- Sledování připravovaných úprav chodníků a ulic na omezení provozu cyklistů
- Jednosměrný úsek ulice Štěpánkova
Návrh
- Místo druhého chodníku v ulici 5. května vytvořit parkovací pruh
- Přepracovat Koncepci dopravy v klidu a učinit ji závaznou
- Prověřit smysluplnost dopravních omezení po městě
- Zprůjezdňování úseků zbytečně uzavřených pro cyklisty
Pro
Odkaz: *1 Technické podmínky TP 179 – Navrhování komunikací pro cyklisty – kap. 6.4
2 komentáře u „Návrh: Z jednosměrek udělat cykloobousměrky“