- Téma: Cyklisté ohroženi auty na úzkých silnicích
- Téma: Slatiňany bezpečné pro chodce
- Téma: Automobilová doprava
- Téma: Městská policie ve Slatiňanech
Čím větší pravděpodobnost nehody je na nějaké silnici, tím by měli účastníci jet pomaleji, aby mohli lépe reagovat. Tohle funguje dobře mezi auty, ale už hůře mezi auty a cyklisty a auty a chodci. Proto je v ulicích města omezena rychlost, někde na 50, někde na 30 km/h, kterou sice většina dodržuje, ale ne všichni. A případné následky mohou být (pro chodce či cyklistu) fatální.
Zastupitelé však městskou policii do Slatiňan nepovolají, protože se bojí poklesu popularity.1
- o Seznam míst, kde může městská policie měřit rychlost projíždějících vozidel.
- o Tolerování porušování nedůležitých předpisů může vést k ignorování těch důležitých
Téma
Návrh
- Instalace rychlostního radaru na 90km/h na obchvatu kolem Slatiňan
- Policie kontroluje rychlost a obec řeší přehnaná omezení
- Instalovat průjezdový radar na vjezdu do Kunčí
- Přechod u Bonetu doplnit semaforem na měření rychlosti
V USA mají problém s bezpečností dopravy. Silnice i mentalita byly dlouhé roky nastavovány pro co nejlepší dopravní propustnost. Dále jsou velké výhrady proti rychlostním radarům, proto jsou jen málokde. Výsledkem jsou i ve městech silnice, po kterých se dá jezdit rychle a vysoké rychlostní limity. Díky tomu je v USA 3x více mrtvých a zraněných na silnicích na milion obyvatel, než ve většině zemí světa. Nejhůř jsou na tom cyklisti a chodci, se kterými se moc nepočítá. Navíc je i zde vidět rasismus, barevný chodec čeká 2x dlouho na přejdutí silnice, než bílý. Také zraněných je barevných více, ale to také proto, že více chodí pěšky a jezdí na kole. Také žen je více zraněných a mrtvých, protože bezpečnostní prvky vozidel a crash-testy jsou optimalizovány na muže. Více zde: https://www.bbc.co.uk/sounds/play/w3ct39vh