- Přemíra značek snižuje bezpečnost
- Téma: Slatiňany bezpečné pro chodce
- Téma: Plošné zklidnění dopravy – zóna 30
- Téma: Škrovádské nábřeží
- Téma: Neumannova ulice
- Téma: Staré náměstí
- Téma: Jungmannova ulice
- Téma: ulice Ke stadionu
- Téma: ulice 5. května
- Téma: Příční ulice
- Návrh: Zjednosměrnění Škrovádského nábřeží
Obytná oblast ohraničená řekou, TGM, Škrovádskou a Starým náměstím je velmi frekventovaná jak auty (stojícími i jedoucími), tak cyklisty a chodci. Nehody zde nejsou neobvyklé.
Ke částečnému zklidnění pomáhá přednost zprava, avšak stále se ozývají hlasy, že někteří řidiči mají dojem, že bezpečná rychlost je zde 50 i víc. Proto by bylo dobré dát jasně najevo, že to tak není.
Některé dotčené ulice už mají v některých úsecích omezení rychlosti 30 km, jiné (třeba i užší a frekventovanější) naopak nemají.
Zavedením jednotné zóny by došlo jak ke zpřehlednění situace pro řidiče, tak snížení počtu značek (nemusí být před každou křižovatkou 30).
Překážky v zavedení Zóny 30
Argument proti zavedení zóny 30 je, že některé ulice nesplňují některé požadavky pro výstavbu nových ulic v zóně 30 uvedené v Technických podmínkách a policie údajně trvá, aby tyto parametry měly i ulice stávající, pokud tam chceme tuto zónu doplnit…