Dostává se vám do rukou první (a zatím i poslední) tištěné vydání jinak hlavně internetového komunálního webu slatinaku.cz. Hlavní témata jsou dvě: komunální volby a – představení slatinaka.
Volby jsou z pohledu komunální politiky nesporně nejdůležitější událost během celého volebního období. Volby jsou něco jako výběrové řízení občanů na vedení města a následné uzavření pracovní smlouvy na 4 roky. Obsah smlouvy by měl být volební program té které strany. Na on-line slatinaku připravujeme rozsáhlou sekci Volby, která shromažďuje kandidáty, programy a další informace ke stranám. Ochutnávku naleznete v tomto výtisku.
Slatinak.cz je dobrovolnický projekt, který dělám ve volném času, protože v tom vidím smysl, což více rozvádím v článku „Proč tyto stránky – slatinak.cz“. Nazývám se editor, což je člověk, který zodpovídá za obsah, formu a celkovou podobu svěřené části internetového portálu, novin nebo jiných tiskovin. V rámci své práce vyhledává a posuzuje témata k redakčnímu zpracování, spoluzodpovídá za objektivní a vyvážený přístup k událostem, ověřuje si zdroje svých informací a je povinen dodržovat principy novinářské etiky1. Z nouze jsem i redaktor, tedy autor (většiny) článků. Ta většina mě moc netěší, někomu můžu připadat jako narcistický blogger, který má potřebu všechno komentovat. Ztrácí se tím také rozmanitost názorů, oslabuje objektivita, zabírá to dost času. Od počátku doufám, že se časem připojí pár dalších lidí, kteří (podobně třeba jako v Ozvěnách), budou dotvářet pestrý a úplnější obraz obecního života všem k užitku.
Kdo to platí? Slatinak.cz nevytváří žádný příjem. Ani z reklam, ani z PR článků, ani od předplatného, ani od nikoho dalšího (na to jsou Slatiňany moc malé a já špatný obchodník). Ale na internetu to není těžké utáhnou ze svého: roční náklady webového portálu se pohybují do 1000Kč ročně, což je zlomek nákladů na tištěné médium. Jediné tištěné číslo, které máte v ruce, přišlo jen na tisku a distribuci kolem 7000Kč, což je také důvod, proč je také poslední. Dávám to ze svého, beru to jako koníček, jako když si hokejista koupí něco k výstroji nebo rybář nový prut či televizní divák nový satelitní přijímač. Ale stejně jako rybář, který nedokáže chytit rybu a hokejista, který nedá gól, tak ani mě by to netěšilo, kdyby to nikoho nezajímalo. Ale jak to zjistit? Na konci vydání najdete anketu, která mi to pomůže zjistit (a také možná pokrýt část výdajů).