Jízdní pruh pro cyklisty.
Na frekventovaných ulicích je několik možností, jak umožnit cyklistům bezpečný pohyb. Kromě širších jízdních pruhů, cykloobousměrky a cyklostezek či kombinace chodník a cyklostezka je to také cyklopruh, čili jízdní pruh vyhrazený pro cyklisty, který je součástí vozovky.
Výhody a nevýhody
+ lepší vzájemné vnímání cyklistů a řidičů Z hlediska psychologického působení na jednotlivé účastníky provozu integrační opatření především napomáhají lepšímu vzájemnému vnímání cyklistů a řidičů motorových vozidel, předvídatelnějšímu chování, lepšímu vnímání společného dopravního prostoru a orientaci, vizuálním přerozdělením prostoru zklidňují provoz a v mnoha situacích tím usnadňují průjezd všem účastníkům silničního provozu. Z hlediska prostorového je při správné realizaci vhodně vybraných integračních opatření zaručen bezpečný a plynulý průjezd cyklistů a oproti běžnému společnému provozu jsou jasně garantovány nezbytné návrhové parametry, především šířkovým uspořádáním průjezdných profilů a bočních bezpečnostních odstupů.1
-Při špatném provedení hrozí kolize s kanálovými vpustmi a štěrkem při okraji vozovky. Při špatném provedení hrozí kolize s kanálovými vpustmi a štěrkem při okraji vozovky. Potenciálně nebezpečný může být souběh s parkovacím pruhem a narušování průjezdu překážkami (neoprávněné parkující vozidla, odpadové kontejnery, skládky materiálu atd.).1
- wikipedia: Jízdní pruh pro cyklisty 10/9/2021[↩][↩]
idnes.cz: V Chrudimi vznikly první cyklopruhy, propojení s Pardubicemi zatím chybí 4.9.2021 „Jsou to historicky první cyklopruhy, které tu vznikly. Jsou už na Masarykově náměstí a na vrchní části Pardubické ulice u benzinové pumpy. V Chrudimi je cyklostezka do Medlešic, která začíná v průmyslové zóně sever, a pak je tu druhá, která vede z Masarykova náměstí od hotelu Bohemia podél řeky až k ČSAD. Těmito cyklopruhy chceme nyní obě stezky propojit,“ řekl Pilný
idnes: Cyklopruhy v Moravské Třebové zmizí, podle radnice se neosvědčily 10/9/2021 minulé vedení města nechalo před čtyřmi lety na novém úseku Svitavské ulice vyznačit dva cyklopruhy, 174 metrů sytě rudých „chodníků“. Dnes už je chce zrušit. Nově zmodernizovaná část Svitavské ulice s vyhrazenými jízdními pruhy pro cyklisty již nepočítá. Otevřena bude letos na podzim. Hlavní příjezdová komunikace od Svitav hlavně u domova důchodců a blízko frekventované křižovatky do centra sloužila pro mnohé řidiče jako odstavné parkoviště. Necháme tam zřejmě jenom bílé piktogramy a z plné čáry uděláme přerušovanou, aby z auta mohl někdo vystoupit nebo řidič vyložil náklad a zase pokračovat dál,“ řekl starosta Moravské Třebové Miloš Mička.